Home » WTF » Îmi cer scuze

Îmi cer scuze

Start here

Zilele astea merge lumea la biserică mai mult decât în restul anului. Crede, nu crede, se duce. Aprinde o lumânare, se roagă, își mai aduce aminte de cei plecați dintre noi. M-am dus și eu. Nu știam biserica asta, nu mai fusesem niciodată. E cocoțată pe un deal și are la intrare (și la ieșire) niște trepte înalte rău. Le urci cu greu. Poate că e făcută cu cap. Să nu intri așa, de-aiurea în biserică. Până ajungi sus, la intrare, poate te mai smerești, poate îți mai vine mintea la cap.

Așa că m-am dus și eu. Am urcat cu greu până în vârf, mi-am tras sufletul înainte să intru, am aprins o lumânare, am intrat în biserică și m-am rugat pentru cei vii și pentru cei morți. Înaintea mea, un cuplu cu un băiețel în jur de trei anișori. Îmbrăcați frumos, așa cum se merge la biserică, cu flori în mână și cu sufletul curat. Cred. Mama a ieșit prima și puțin mai înainte din biserică și abia la urmă băiețelul și tatăl. Treptele, precum spuneam, înalte și abrupte. Te-ai fi așteptat ca tatăl să-l țină pe cel mic de mânuță și să-l ajute al coborîre. Dar nu. Și, cum era de așteptat, inevitabilul s-a produs: băiețelul a alunecat pe una din ultimele trepte și, în picaj, a ”sărit vreo două”, gata gata să vină în cap. Zdruncinat din picaj și puțin confuz, în timp ce ambii părinți au sărit să îl ajute în sfârșit, deși tardiv!, micuțul își ridică privirea către mamă și zise: ”Îmi cer scuze”.

WTF?? Tot el, mititelul își cerea scuze. Nu tatăl care ar fi trebuit să se gândească să îl ia de mânuță și să se asigure că poate coborî treptele. Sau măcar mama să îi fi atras atenția tatălui să facă asta, daca ea tot o luase înainte, fără nicio grijă.

Am mai auzit o dată de la un copil un pic mai mare decât acesta, ceva asemănător. Era tot un fel de a le spune părinților: ”Nu sunteți în stare să aveți grijă de mine.”

Ia de înțelege dacă poți!

Leave a Reply

