Home » WTF » Test de anduranță

Test de anduranță

Start here

De la o vreme observ tot mai multe nedreptăți. Mi se întâmplă mie, se întâmplă în jurul meu, oamenilor apropiați sau chiar necunoscuți. Și am ajuns să mă întreb dacă Viața ne joacă un renghi tuturor sau ne supune unui test de anduranță. Oare cât suntem în stare să suportăm? Când o să cadă ultima picătură, aceea care umple paharul? Și, mai ales, ce-o să facem în momentul acela?

Trăim de ani de zile sub presiunea crizei (socio-)economice, acționăm în derivă, în disperare. Parcă așteptăm paralizați să cadă odată și odată drobul acela nenorocit de sare. Numai să se schimbe ceva. Rău cu rău, dar mai rău fără rău, ați spune. Poate, dar parcă nu se mai poate. Mie nu prea îmi mai vine să suport toate nedreptățile astea. Și parcă stăm cu toții, ca tâmpiți și ne uităm la ele, de parcă li s-ar întâmpla altora și nu nouă. Parcă am paralizat și nu mai putem reacționa în niciun fel.

Ce mama măsii așteptăm? Mie îmi vine uneori să urlu și, ori de câte ori ajung la limită, îmi amintesc de Michael Douglas în filmul acela în care ajunge la apogeu și ia arma în mână. Își face dreptate, fără discernământ. Dreptate e un fel de-a spune, pentru că a acționa așa, pasiv-agresiv, nu e o treabă bună. Avem o educație și o experiență de viață din cele mai tâmpite. Am fost îndoctrinați să acceptăm orice, să înghițim orice de la orcine are nițel tupeu să se ridice de-asupra noastră.

Mai auzi pe la știri sau vezi prin filme tot felul de ”nebuni” care se răzvrătesc, care se-apucă să ucidă în masă, să chinuie și să tortureze oameni care seamănă întru-câtva cu proprii torționari. Și realizezi că ce fac ei nu se poate numi nici măcar răzbunare. Mai degrabă e un act de retaliere, ceva de genul….îți fac ce mi-ai făcut și tu mie. Și o fac de nenumărate ori, până reușesc să mă descarc, până îmi trece durerea din mine și încep să uit.

E asta o soluție oare? Să trăim așa și să ne facem unii altora așa ceva? Să ajungem practic inamici, fie și fără să ne cunoaștem?

Dumnezeu cu mila!

Leave a Reply

