Home » De toate » Efect întârziat

Efect întârziat

Start here

Vi se întâmplă și vouă să rămâneți fără replică sau să vă vină replica la minute bune, uneori chiar zile după ce s-a consumat discuția? Așa, cu efect întârziat. Când persoana cu care ai avut discuția nu mai e de mult lângă tine să-ți audă replica. Când totul a fost consumat, moartă și-ngropată, cum se spune. Întâi apare frustrarea, după care reproșurile. Îți vine să-ți tragi una peste frunte și să-ți zici: Băi, da prost am fost! Ce naiba n-am putut să-i dau replica atunci, pe loc, la momentul potrivit?!

Și dacă s-ar întâmpla doar o dată, sau așa, accidental. Dar mie mi se întâmplă destul de des. În general, atunci când cineva mă surprinde prin cinism, răutate, meschinărie….Sunt chestii la care nu sunt în stare să dau replică. Mă interzic, pur și simplu. Rămân paf! După ce trece toată faza încep să îmi revin din uimire și dezgust și reușesc să îngaim, fie numai pentru mine, replica potrivită. Cine știe, poate că așa e mai bine. Poate că reacția asta e un fel de mod de apărare. Nu mă las atras în mizeria lor umană, nu mă cobor la nivelul lor. Probabil că dacă le-aș da replica ce li se cuvine, i-as provoca să spună și mai multe și ar începe o discuție al cărui final n-ar avea cum să fie nici bun și nici frumos. Pentru niciuna din părți. Așa, dacă rămân interzis, nu răspund, probabil că mă iau de fraier. Și până la urmă ce contează părerea unor oameni lipsiți de bun simț și umanitate?

Dar mi se mai întâmplă și când mintea mea e plecată cu sorcova și nu sunt cu totul acolo, pe fază. Abia după o vreme, când îmi amintesc faza, realizez despre ce era vorba de fapt și ce ar fi fost potrivit să spun sau să răspund. La început mă enerva foarte tare faptul că nu reușeam să fiu pe fază cu replica, dar acum nu mă mai agasează atât de tare. Cine știe, poate că respectivii nu au cu adevărat nevoie să afle părerea mea. Și poate nu le-ar face tocmai bine. De data asta îi protejez pe ei, nu mă mai protejez pe mine. Tot bine pica!

Leave a Reply

