Home » WTF » It’s just business

It’s just business

Start here

Și dacă spune asta, înseamnă că e ok să înșele, să mintă, să facă tot felul de nelegiuiri, să calce pe cadavre. Pentru că, nu-i așa, e vorba DOAR de afaceri. Ce sunt acele afaceri de îi dau voie cuiva să facă toate astea și să doarmă liniștit, ca și cum nu s-a întâmplat nimic? Ca și cum nu a ruinat și distrus viețile semenilor săi? Și de ce i se permite să facă asta? De ce oamenii acceptă așa ceva și se resemnează?

It’s just business! Iar asta înseamnă că pot să-ți fur afacerea de sub nas, că pot să te înșel și să-ți iau locul, casa, banii, absolut tot ce ai realizat. Vedem și prin filme, de obicei cu mafioți care folosesc aceeași expresie: It’s just business! Cum ar veni, regret că trebuie să te omor, dar n-am încotro, mă presează…afacerile.

În loc să ne asumăm vinovăția actului mișelesc pe care-l făptuim, ne ascundem după degete, după niște cuvinte goale, impersonale și neclare. E ca și cum am spune: nu sunt eu de vină, afacerile m-au determinat să fac asta. N-am avut încotro. Cum adică n-am avut încotro? Parcă una dintre caracteristicile care ne deosebesc de restul animalelor e liberul arbitru. Adică avem puterea să alegem. Deci am ales în felul ăsta. Noi, și nu afacerile. Afacerile reprezintă doar un concept, un cuvânt care denumește ceva. Nu sunt un om cu minte și suflet, care ar putea hotărî într-un fel sau altul.

Câtă ipocrizie, sadism și lipsă de omenie! Auzi, It’s just business!

Leave a Reply

