Home » OFF » Momentul acela…

Momentul acela…

Start here

în care descoperi că poți să faci rău. Chiar să ucizi. Un moment Aha!, care marchează o etapă foarte importantă în viața omului. Când acesta începe să aleagă între Bine și Rău. Când începe să creadă că îl poate înlocui pe Dumnezeu, tocmai pentru că i s-a dat libertatea de a alege.

Mă întorceam agale către casă. În fața mea un băiețel pe bicicletă. Cât să fii avut?! 6-7 ani. Ceva așa. În fața lui un porumbel rănit încerca cu mari eforturi să se dea din fața roții bicicletei copilului. Băiețelul, nu foarte stăpân încă pe bicicleta lui, a încercat inițial să-l ferească, să-l ocolească. Porumbelul căuta și el ceva de mâncare pe jos. Băiețelul a avut acea revelație, un moment în care a realizat că ar putea călca porumbelul cu bicicleta, pentru că biata pasăre era rănită. Nu doar că nu putea zbura, dar părea să aibă ceva și la un picioruș. Deci, n-avea practic nicio șansă de scăpare.

Totul a durat fracțiuni de secundă. După ce băiețelul a avut acea ”iluminare”,  a devenit tot mai insistent în intenția lui de a face rău.

De unde mă pregătisem să îl gratific, să îi spun Bravo, ești un băiețel sensibil și bun la suflet, am simțit imperioasa nevoie să îl cert din priviri și să mă interpun între el și porumbel, pentru a slava biata pasăre și așa nenorocită de soartă. Poate avea să se vindece, poate nu. Poate avea să piară chiar în aceeași zi de foame sau de o altă mână criminală. Nu conta, mi-am zis. Important e că ACUM poate fi evitat.

Am schimbat mai multe priviri cu băiețelul care, din sensibil și bun la suflet se transformase subit într-un viitor ucigaș. Poate cuvintele par prea dure, dar nu sunt deloc departe de adevăr. M-a privit întâi cu timiditate, pentru că îl surprinsesem asupra intenției sale, apoi cu aroganță și enervare parcă spunându-mi: Dar de ce nu mă lași să-i fac rău? Uitându-se totuși după ai lui părinți, să nu fie surprins și de ei asupra ”faptului” neconsumat încă. Asupra intenției de a  face rău. Părea să oscileze încă între Bine și Rău. Dar Răul odată descoperit, a început să se țină scai de el. Oare îi va mai da drumul vreodată? Cât vor mai putea interveni părinții lui de-acum pentru a-l face să încline balanța în sens pozitiv și să aleagă Binele?! Ce se va întâmpla când nici părinții lui, nici un trecător oarecare nu se va mai interpune între el și un viitor…porumbel?

Leave a Reply

