Home » De toate » Două baloane

Două baloane

Start here

Voiam să mă odihnesc puțin după masă. În curtea clădirii unde locuiesc se dădea o petrecere de ”pitici”. Cred că era ziua unui copilaș din vecini. Mese întinse, umbreluțe, muzică – dar în surdină, copiii se jucau, alergau, dar nu făceau multă gălăgie. Doar una dintre mămici se găsise să discute de jos cu o vecină aflată în balcon. De ce strigau așa tare una la cealaltă, n-am înțeles. S-ar fi auzit la fel de bine dacă vorbeau firesc, fără să bage tonalități înalte. Dar deh… Mai multă gălăgie făceau ele două, decât toți ceilalți laolaltă, inclusiv copiii. Am așteptat câteva minute, sperând să termine conversația să să se aștearnă liniștea de care aveam atâta nevoie. Dar, degeaba! Eram gata gata să ies în balcon și să mă iau de ele. Într-un final am renunțat, rugându-mă Domnului să le facă să înceteze. M-am băgat în pat și cred că am adormit instant; nu mi-am dat seama dacă încă mai ”țipau” una la cealaltă sau nu.

A doua zi dimineață, am ieșit pe balcon să ridic copertina. Pe podeaua balconului erau două baloane: unul alb și unul albastru, legate între ele. Dormitau acolo, cu niște ”fețe” haioase. Stăteau cuminți, prinse între picioarele uscătorului de rufe. Le-am zâmbit și le-am întrebat: voi ce căutați acolo? De cine v-ați pitit?

S-or fi jucat ăia mici de-a v-ati-ascunselea și s-or fi pitit și ele așa, din spirit de echipă. Am dat uscătorul la o parte, să pot ajunge la ele și, parcă le-aș fi trezit din somn…au jucat de trei ori în sus și-n jos pe podea, zglobii și zâmbărețe. Parcă ar fi fost un semn. Un gând bun, o scuză a celor două vecine care vorbiseră prea tare după masa trecută. Trimise în semn de mulțumire pentru înțelegerea arătată.

Le-am luat în casă, să nu le topească dogoarea soarelui. Acum stau letargice pe canapea și meditează doar ele știu la ce.

 

Leave a Reply

