Home » De toate » Cum să aleg…

Cum să aleg…

Start here

Între mine și celălalt? Pe cine să pun pe primul plan?

E așa, ca și cum te-ai juca nițel cu obiectivul unei camere foto, rotind când la stânga, când la dreapta, până se clarifică imaginea. Nu știi sigur, până nu te concentrezi pe punctul „ochit” și ți se clarifică…vederea.

Aveam o zi plină. Plină de lucruri de făcut și plină cu sentimente copleșitoare. Printre picături am hotărât să merg la un chioșc anume, unde văzusem niște cărți pe care mi le doream. Le mai căutasem și pe la alte chioșcuri dar nu le găsisem. Ajung acolo, mă reped ca un „uliu” asupra lor și le aleg pe cele dorite. Interesant, în dreapta mea, o doamnă venită parcă să facă același lucru. Se uita după aceleași cărți, de aceeași autoare. Ia și ea ce mai apucă, ce mai rămâne după roaita uliului, dar una din ele fusese doar într-un singur exemplar. Ultimul rămas. Întreabă vânzătoarea…nu mai are…Se uită la mine, cu părere de rău, cu o figură înciudată și oarecum rugătoare, să i-o cedez ei. Și nu pot! Îmi fac procese de conștiință, îmi zic că deh, eu pe-acolo nu o să mai pot trece luni și luni de zile, că îmi doream de mult cărțile acelea, că aș putea renunța la una din ele, la cea vizată de madamă și cu toate astea…strâng din suflet și îmi spun NU! De data asta mă pun pe mine pe primul plan.

Iar acum mă întreb dacă am procedat corect. Corect față de cine? De ea? De mine?

Culmea e că imediat după aceea am mai văzut cărțile respective și pe taraba unui alt chioșc, la numai câteva stații mai încolo. M-a durut asta. Într-o primă clipă m-am apostrofat pentru că n-am cedat cartea. După care mi-am zis că așa cum am găsit și eu în altă parte, o va putea face și ea, dacă ține neapărat să o aibă. Că poate, cine știe, va da peste ea din întâmplare, chiar a doua zi, ca și mine, la un alt chioșc. Și până la urma urmei e vorba doar de o carte. Nu era ceva de viață și de moarte.

But still it makes me wonder…

Leave a Reply

